Miffy lysestager...





Jeg kender nogle piger (og deres mødre) som elsker Miffy og de her lysestager vil pynte på et hvert pigeværelse.

Opskriften må ikke sælges eller gengives uden min tilladelse. Du må gerne sælge det færdige produkt. Jeg vil blive glad, hvis du vil dele dit resultat med mig på Facebook eller Instagram #mesthaeklet @mest_haeklet

Materialer:
1 nøgle hvid
Rest af lyserød
Evt glimmertråd
Sort til øjne og mund
Hæklenål 3
Glas

Forkortelser:
Fastmasker fm
Magisk ring mr
Maske m
Omgange omg
Luftmasker lm
Anta
l masker ( )
Gentag rækken ud **


Jeg har brugt et Castello (hvidløgsost) glas







Miffy:
Start med lyserød og glimmertråd:
1. Omg. 6 fm i mr (6)
2. Omg. 2 fm i hver m (12)
3. Omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (18)
4. Omg. *2 fm, 2 fm i næste m* (24)
5. Omg. *3 fm, 2 fm i næste m* (30)
6. Omg. *4 fm, 2 fm i næste m* (36)
7. Omg. *5 fm, 2 fm i næste m* (42)
8. Omg. *6 fm, 2 fm i næste m* (48)
9-13. Omg. 1 fm i hver m (48)
skift til hvid:
14-31. Omg. 1 fm i hver m (48)
luk af og hæft enderne

Øre (lav 2):
start med hvid
1. Omg. 6 fm i mr (6)
2. Omg. 2 fm i hver m (12)
3. Omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (18)
4-15. Omg. 1 fm i hver m (18)

læg en piberenser i øret (klip den til) og hækl øret sammen med fm. Efterlad en tråd til at sy øret på.
 

Sløjfe: (vend med en lm)
1. rk. 15 lm vend
2-3. rk. 1 fm i hver m vend (15)
4 rk. 1 fm i hver m (15)
efterlad en lang tråd.

Sy enderne sammen og snor tråden nogle gange rundt om midten. Hæft ende.


Jeg har købt el-fyrfadslys hos jysk og lagt i

Har i nogen spørgsmål eller kommentarer til opskriften så skriv endelig.






















Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kanin pose