Fiskedam spil


Da min søn var lille havde han et puslespil fra den blå planet. Der var en fiskestang til og han elskede det. Derfor skulle jeg prøve et lave en fiskedam med fiskestang til min mand søde niece. Håber også du får glæde af den.


Opskriften må ikke sælges eller gengives uden min tilladelse. Du må gerne sælge det færdige produkt. Jeg vil blive glad, hvis du vil dele dit resultat med mig #mesthaeklet @mest_haeklet

Materiale:
Det hele er lavet af rest garn. Der bliver ca brugt 10 g alt efter nål og hæklefasthed.
Fyld
Magneter, små til fiskene (mine er købt hos panduro) en kraftig til fiskestangen (købt hos coolstuff (de hedder store))https://www.coolstuff.dk/Supermagneter/14395
Træpind ca. 25 cm lang og 0,8 cm bred.
Hæklenål 3 eller hvad der passer til dit garn.




Forkortelser:
maske m
magisk ring mr
luftmasker lm
fastmasker fm
gentag rækken ud **
antal masker ( )


Fisk:
1. omg. 4 lm
2. omg. 2 fm i anden lm, 1 fm, 2 fm i sidste m, forsæt på den anden side af lm med 2 fm i første m, 1 fm, 2 fm i sidste m (10)
3. omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (15)
4.-5. omg. 1 fm i hver m (15)
6. omg. *2 fm, 2 fm i næste m* (20)
7. omg. 1 fm i hver m (20)
8. omg. *3 fm, 2 fm i næste m* (25)
9.-13. omg. 1 fm i hver m (25)
14. omg. *3 fm, 2 fm sammen* (20)
15.-16. omg. 1 fm i hver m (20)
17. omg. *3 fm, 2 fm sammen* (16)
18.-24. omg. 1 fm i hver m (16)
25. omg. *1 fm, 2 fm i næste* (24)
26. omg. 1 fm i hver m (24)
27. omg. *3 fm, 2 fm i næste m* SIDSTE UDTAG SKAL IKKE MED(29)
sæt magnet i "næsen" (husk at vende magneten den rigtige vej) og fyld den med fyld.
Hækl halen sammen. Hæft enden. Broder et øje på begge sider.

Fiskestang:
1.omg. 8 fm i mr
2.-72. omg. 1 fm i hve m (8)
læg træpinden ind og hæft ende og efterlad en lang snor du kan sy på krogen.

Krogen/magneten:
1. omg. 6 fm i mr
2. omg. 2 fm i hver m (12)
3. omg. *1 fm, 2 fm i næste m*(18)
4. omg. 1 fm i bagerste maskeled (18)
5.-6. omg. 1 fm i hver m (18)
7. omg. 1 fm i bageste maskeled (18)
8. omg. 2 fm sammen i hver m (9)
hæft ende.

Find en passende længe til snoren på fiskestangen, min var ca. 25 cm. og sy magneten fast.



Jeg håber du kan bruge opskriften. Hvis du har nogen spørgsmål eller finder fejl i opskriften, så skriv endenlig. God sommer!

Kommentarer

  1. Hvor er det bare en sjov opskrift. Kastet mig straks over fiskene u aften når huset sover :) :) ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Annika ❤ glæder mig til at se din variation

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Kanin pose