Minions grydelapper..


Jeg lavede de her grydelapper til min lillebror i julegave. De er jo så søde de små fyre.
OBS! Lidt større grydelapper nederst på siden!!

De er hæklet i mønstret corner to corner, der er nogle gode videoer på youtube, hvis man ikke kender det mønster.

Opskriften må ikke sælges eller gengives uden min tilladelse. Du må gerne sælge det færdige produkt. Jeg vil blive glad, hvis du vil dele dit færdige resultat med mig på facebook eller instagram #mesthaeklet @mest_haeklet

Materialer:
1 nøgle gul
1 nøgle blå
rest hvid, grå, sort og en farve til øjnene.
hæklenål 4-5 til grydelapperen
hæklenål 3 til øjne mm.

Forkortelser:
rækker rk
fastmasker fm
magisk ring mr
maske m
luftmasker lm
antal masker ( )
gentag rækken ud **

Størrelse: 16x16 cm med nål 4

Grydelapperne er hæklet i dobbelt tråd, så de bliver lidt tykkere.

Bob: (to øjne)


Grydelappen corner to corner dobbelt tråd
start med blå
8 rk. med udtagninger 
skift til gul
4 rk. med udtagninger
11 rk. med indtagninger

 Øjne 2 stk.: (enkelt tråd, et øje brun og et grønt)
start med sort:
1. omg. 8 fm i mr (8)
skift til brun/grøn
2. omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (12)
efterlad en tråd til at sy med

hvid:
1. omg. 6 fm i mr (6)
2. omg. 2 fm i hver m (12)
3. omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (18)
4. omg. *2 fm, 2 fm i næste m* (24)
5. omg. *3 fm, 2 fm i næste m* (30)
6. omg. *4 fm, 2 fm i næste m* (36)
efterlad en tråd til at sy
skift til grå:
7. omg. 1 fm i hver inderste m (36)

rem:
sort:
1. omg. 40 lm vend
2. omg. spring første m over, 1 fm i resten (39)
efterlad en tråd til at sy

Sy remmen på og så øjnene. broder en lille mund.


Stuart: (et øje)


Grydelappen corner to corner dobbelt tråd
start med blå:
11 rk. med udtagning
skift til gul
1 rk. med udtagning
11 rk. med indtagniger

Øje: (kun 1)
start med sort:
1. omg. 8 fm i mr (8)
skift til brun:
2. omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (12)
efterlad tråd til at sy

hvid:
1. omg. 6 fm i mr (6)
2. omg. 2 fm i hver m (12)
3. omg. *1 fm, 2 fm i næste m* (18)
4. omg. *2 fm, 2 fm i næste m* (24)
5. omg. *3 fm, 2 fm i næste m* (30)
6. omg. *4 fm, 2 fm i næste m* (36)
7. omg. *5 fm, 2 fm i næste m* (42)
efterlad en tråd til at sy
skift til grå:
8. omg. 1 fm i hver inderste m (42)

Øjenlåg:
gul:
1. omg. 4 lm vend
2. omg. 2 fm i anden m, 1 fm, 2 fm i sidste m, lm vend (5)
3. omg. 2 fm i anden m, 1 fm i de næste 3 m, 2 fm i sidste m, lm vend (7)
4. omg. 2 fm i anden m, 1 fm i de næste 5 m, 2 fm i sidste m, lm vend (9)
5. omg. spring første m over, 1 fm i hver m, lm vend (9)
6. omg. spring første m over, 1 fm i hver m (9)
efterlad tråd til at sy

rem:
sort:
1. omg. 25 lm vend
2. omg. spring første m over, 1 fm i resten (24)

sy remmen på, øjnene og øjenlåg og sy en lille mund.

Jeg har lige lavet grydelapperne igen, denne gang i mayflower junior. Jeg synes de virkede lidt tynde, derfor lavede jeg dem større, så kan de ligges dobbelt så man ikke brænder sig. De her måler 20 x 20 cm.

Jeg lavede 2 rk mere blå i corner to corner. Så grydelappen kom op på 14 rk i det hele. Øjnene er de samme, men remmen blev lidt længere. Dem lavede jeg sådan:
Til to øjne:
1. Omg. 36 lm
2. Omg. Spring første lm over. 1 fm i resten vend (35)
3. Omg. 2 1 lm. 2 fm I første m, 33 fm, 2 fm I sidste m (37)

Et øje:
1. Omg. 41 lm
2. Omg. Spring første lm over. 1 fm i resten vend (40)
3. Omg. 2 1 lm. 2 fm I første m, 38 fm, 2 fm I sidste m (42)


Jeg håber du kan lide opskriften. Er der nogen fejl eller har du spørgsmål eller kommentar så skriv endelig.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Kanin pose